پاورپوینت در مورد سلول

دسته بندي : علوم پایه » زیست شناسی

پاورپوینت در مورد سلول


فرمت فایل : ppt

قابل ویرایش

تعداد اسلایدها :   28   اسلاید


فهرست مطالب:

تعریف سلول

انواع سلول

اجزای تشکیل دهنده(جانوری)

ساختار سلول

سلول یوکاریوتی

سلول پروکاریوتی

سلول های گیاهی

پدید آورنده


بخشی از اسلایدها :

تعریف سلول

سلول واحد ساختاری بنیادین و کوچک ترین واحد زنده در تمام موجودات زنده است.سلول کوچک ترین موجودی است که به عنوان یک موجود زنده می توان آن را در نظر گرفت.سلول ها واحد های سازنده‌ی حیات نیز نامیده می شوند. موجودات زنده را نیز بر حسب سلول هایشان می توان به دو دسته تک سلولی ( شامل آغازین و باکتری ها ) و پر سلولی ( مثل انسان ) گروه بندی کرد. بیشتر سلول های گیاهی و جانوری بین 1 تا 100 میکرون قطر دارند و در نتیجه بدون میکروسکوپ دیده نمی شوند.

سلول توسط رابرت هوک در سال 1655 کشف شد. نظریه ی سلولی نیز اولین بار در سال 1839 توسط ماتیاس جاکوب شلایدن و تئودور شوان  پایه ریزی شد. این نظریه این موضوع را بیان می کند که سلول ها واحد های سازنده موجودات زنده هستند و هر سلولی از یک یا تعداد بیشتری سلول تشکیل شده است و هر سلولی که الان وجود دارد از یک سلول قبلی به وجود آمده است .

غشاء سلولی

غشای سلولی ساختمانی است به ضخامت 7 تا 10 نانومتر که محدوده سلول را معین کرده و به عنوان سدی انتخابی ، مبادله مواد بین سلول و محیط اطرافش را کنترل می ‌کند. بنابراین اولین نشانه آسیب سلولی ، متورم شدن سلول می‌ باشد که در اثر از بین رفتن قدرت انتخابی غشا و هجوم مواد به داخل سلول به وجود می‌آید. غشاء ساختمانی است لیپو پروتئینی یعنی به طور عمده از لیپیدها و پروتئینها تشکیل شده ، با وجود این ، مقدار کمی کربوهیدراتها نیز در ساختمان آن شرکت دارد. 

دسته بندی: علوم پایه » زیست شناسی

تعداد مشاهده: 8440 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:3,391 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: