پروپوزال مجتمع تفریحی فرهنگی مس با رویکرد ارتقاء آسایش سکونتی

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
پروپوزال مجتمع تفریحی فرهنگی مس با رویکرد ارتقاء آسایش سکونتی

بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي
افزایش شتاب زندگی مدرن شهری و فرهنگ «بی تفاوتی مدنی» شهرنشینان منجر به کاهش ارتباط و تعامل اجتماعی شهروندان با یکدیگر و غفلت از اهمیت فضای عمومی بستر ساز برای این تعامل¬های اجتماعی شده است.
به طوری که امروزه در آبادی شهری،ارتباط مستقیم با محیط طبیعی،یا بسیار ناچیز است ،یا اینکه اصلاً وجود ندارد. از سوی دیگر با به رسمیت شناخته شدن حقوق شهروندی و نوع زندگی امروزی،نیاز افراد جامعه را برای گذراندن اوقات فراغت افزایش داده و این امر تقاضا برای گسترش فضای سبز و ایجاد پارک¬ها در شهر¬ها به دنبال دارد.
توجه به فضای سبز شهری و اعمال سیاست¬هایی که مردم شهر¬ها را از مشکلاتی مانند یاس و نا امیدی برهانند و باعث ارتباط با فضاهای سبز و محیط گردد،از مهمترین نهادهای شهری محسوب می شود.
بر این اساس میتوان گفت همانگونه که فضاهای سبز شهری میتوانند با برنامریزی و طرح ریزی، محل بروز و نمود فضایل انسانی باشند؛ از جهت دیگر نیز میتوانند از طریق رها شدن و برنامه¬ریزی¬ها و از همه مهمتر طراحی نادرست و ساده انگارانه، به مکان بروز انواع جرائم شهری تبدیل شده و آثار اجتماعی، فرهنگی و روانی زیان باری بر شهرنشینان  داشته باشد.
از این رو مجموعه تفریحی گردشگری با رویکرد ارتقاء آسایش سکونت فضایی است که؛ با استفاده از راهکارهای مختلف بهبود سلامت جسمی افراد جامعه را مورد هدف قرار میدهد برخی از این راهکارها شامل:
1-    ایجاد فضای امن،ایمن و مناسب جهت فعالیتهای اجتماعی،فرهنگی و تفریحی
2-    جلوگیری از به وجود آمدن آثار نامطلوب فضاهای سبز شهری از جمله؛آسیب های اجتماعی،آلودگی های شهری و ..
3-    ایجاد فضای مفرح که باعث کاهش استرس و آرامش روانی افراد شود.
4-    و غیره...
د - اهمیت و ضرورت انجام تحقيق (شامل اختلاف نظرها و خلاءهاي تحقيقاتي موجود، ميزان نياز به موضوع، فوايد احتمالي نظري و عملي آن و همچنين مواد، روش و يا فرآيند تحقيقي احتمالاً جديدي كه در اين تحقيق مورد استفاده قرار مي‏گيرد:
اگر چه  شهرک مس سرچشمه رفسنجان از وسعت و جمعیت بالایی برخوردار نیست اما به دلیل وسعت و اهمیت مجتمع مس اغلب کارمندان و ساکنان شهرک از شهر¬های مختلف به آنجا آمده¬اند و کمتر ارتباطات خویشاوندی دارند در نتیجه تعاملات اجتماعی و رفت و آمد¬های خانوادگی به فراوانی سایر شهر¬های کوچک غیر صنعتی در این شهرک مشاهده نمی¬شود. از طرفی با توجه به مطالعات بخش روابط عمومی شهرک مس آمار افسردگی نیز در بین ساکنان شهرک بالا میباشد از این رو وجود یک مجموعه تفریحی گردشگری با رویکرد ارتقاء آسایش سکونت که علاوه بر تبادلات تفریحی سالم و ورزش در محیط¬های مناسب میتواند در ارتقاء آسایش سکونت این شهرک نقش بسزایی داشته باشد.
...
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 1569 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:49 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: